Mange gode tilbakemeldinger fra reisende på buss og ferge i Telemark
Av: Vegar Grislingås
/ Publisert: 08.09.2017 / Oppdatert: 11.09.2017
Vi fikk inn 1220 svar fra hele fylket, og kundene har svart på 4 spørsmål om hvordan de synes service, kjørestil, renhold og totalinntrykket har vært under reisen. I tillegg spurte vi om kjennskapen til farte-appen.
Det var også mulig å svare på spørsmålene via farte.no og gi generelle kommentarer. Da ble man også med i trekningen av 6 mnd gratis månedskort.
Resultatene fra ombordundersøkelsen:
- Generelt mange tilfredse eller svært tilfredse reisende på alle 4 spørsmålene.
- Over 80% svarer at de er svært tilfredse med totalopplevelsen av turen.
- Overvekt av kundene er svært tilfreds med både sjåførens/matrosens kjørestil og serviceinnstilling (ca 83-84%) i hele fylket.
- På renhold er antallet som er svært tilfreds noe lavere. (69%). Her skiller Telemark bilruter seg positivt ut; ca 80% svarer de er svært tilfredse med renhold der.
- Når det gjelder kjørestil skårer alle høyt, godt over 80% på svært tilfreds, men Nettbuss Grenland skårer noe lavere (ca 78% på svært tilfreds)
- Vi ser at fergene i Brevik skårer lavere på spørsmål om renhold og service enn de andre selskapene, men pga. få respondenter (19) er vi forsiktig med å konkludere.
Resultatene fra spørreskjema på farte.no:
- Generelt mange gode tilbakemeldinger også her, men mer hele skalaen.
- Mange positive tilbakemeldinger på service på sjåfører/matroser, men også en del negative tilbakemeldinger.
- Eksempler på positive tilbakemeldinger om service:
- «De alle fleste er hyggelige gjennom hele reisen»
- «Mange hyggelige bussjåfører»
- «Svært glade, omtenksomme og hjelpsomme sjåfører»
- «Veldig behjelpelig og hyggelige»
- Eksempler på negative tilbakemeldinger på service er for eksempel:
- «Lite imøtekommende»
- «Likegyldige»
- «Generelt dårlig, med noen unntak.»
- Mange positive tilbakemeldinger også på kjørestil, renhold og totalopplevelsen, men også her noen negative tilbakemeldinger/kommentarer som vi tar alvorlig og følger opp med buss –og fergeselskapene.